תאונות ימיות
לצערנו מתרחשות לא פעם בים ו/או בכנרת תאונות קשות כתוצאה מכלי שייט או מעורבות כלי שיט וספורט ימי. תאונות אלה, אומנם אינן שכיחות כמו תאונות דרכים, אך לצערנו הן מתרחשות וגורמות לא פעם לנכות קשה ולעיתים אף גורמות למוות. תאונות אלה דורשות יידע וטיפול ייחודי.
לעו"ד ערן בקר ניסיון משפטי של כ-20 שנים בהצלחה בניהול תיקים של נפגעים מתאונות בים כתוצאה מכלי שייט.
לברור מהן זכויותיכם התקשרו וקבעו שיחת ייעוץ או פגישה ללא עלות וללא התחייבות 04-9001056.
פציעה מסירה ו/או מאופנוע ים ובכלל מקרה ביטוח ו/או אירוע נזיקי בים יכול להיגרם מ :
-
פציעה מנפילה למים מסירת מנוע או אופנוע ים.
-
פציעה במהלך שייט מסירת מנוע (סירה שמטלטלת בגלים / סירת טורנדו).
-
פציעה מסירה או אופנוע ים שפגע ברוחץ ששחה במים.
-
פציעה במהלך גרירת אבוב ע"י סירת מנוע או אופנוע ים.
-
פציעה במהלך גרירת סקי מים ע"י סירת מנוע או אופנוע ים.
-
פציעה במהלך גרירת וויקבורד ע"י סירת מנוע או אופנוע ים.
-
פציעה במהלך גרירת בננה ע"י סירת מנוע.
-
פציעה ממנוע / מדחף הסירה או האופנוע.
-
פציעה מהתנגשות בין כלי שייט.
-
פציעה מהתהפכות כלי שייט.
בתביעות בהם הניזוק נפגע מכלי שייט בנוסף לעוולת הרשלנות לפי פקודת הנזיקין אותה יש להוכיח כמו במקרה של תביעת נזיקין כללית יש חובות חקוקות נוספות כגון:
-
תקנות הספנות ימאים (משיט כליי שייט קטנים) תשנ"ח -1998.
-
תקנות הנמלים (בטיחות השייט) התשמ"ג-1982.
-
פקודת הנמלים (נוסח חדש) תשל"א-1971.
-
צו הפיקוח על מצרכים- כלי שייט 1972.
משרדנו הינו אחד מהמשרדים הבודדים והמובילים בארץ שייצג במגוון רחב מאוד של תביעות נזיקין המתרחשות בים בהם הניזוק/הנפגע נפגע מכלי שייט וזכה לפיצויים משמעותיים ! להלן דוגמאות בודדות ממגוון תיקים בתחום שטופלו ע"י משרדנו בהצלחה רבה, כדלקמן :
-
לקוח ממשרדנו שנפגע במהלך גרירת אבוב - במהלך שייט על גבי אבוב נגרר לסירה, ניסה הנפגע לאחוז בשתי ידיו ברצועות המיועדות באבוב. תוך כדי השייט יצר משיט הסירה טלטולים רבים שגרמו לאבוב הנגרר להיטלטל ולהיחבט בים בצורה קשה. כתוצאה מכך נפצע הנפגע בידו. במקרה זה פעל משיט הסירה ברשלנות וכן פעל בניגוד לתקנות הספנות ימאים (משיט כליי שייט קטנים) תשנ"ח -1998.
-
לקוח משרדנו נפגע במהלך שחיה בכנרת ממנוע / מדחף הסירה - תובע הוזמן להשתתף עם חבריו בשייט בכנרת בסירת מנוע. לאחר שייט קצר המשיט עצר את הסירה באמצע הכנרת להפסקת רחצה והציע לחברים לקפוץ למים להתרעננות ושחייה. תוך כדי שהתובע שוחה במים שטה לפתע הסירה ופגעה עם המנוע שלה ברגלו השמאלית של התובע. כתוצאה מכך, נגרמה לו פציעה קשה עד כדי קטיעה של חלק מכף רגלו השמאלית.
במקרה זה פעל משיט הסירה ברשלנות וכן הפר המשיט את תקנות הנמלים (בטיחות השייט) התשמ"ג-1982.
-
לקוחה ממשרדנו שנפגעה במהלך שייט בסירת טורנדו - השייט בסירה הפך לתובעת משיוט לסיוט! התובעת השתתפה ביחד עם חבריה לעבודה ביום גיבוש מטעם העבודה שכלל הפלגה בסירת טורנדו. הסירה החלה לשייט במהירות גבוהה מאד, בים סוער. במהלך השייט נחבטה לפתע הסירה בגל גדול. הסירה קפצה לגובה רב וחזרה/נפלה אל פני הים. כתוצאה מההתנגשות בין הסירה לבין המים נגרמה לתובעת פגיעה חזקה בגב ונגרם לה שבר בחוליה בעמוד השדרה.
-
מקום אירוע התאונה יכול להשפיע באופן מהותי על שאלת האחריות לפי תקנה 68 לתקנות הנמלים (בטיחות השייט) תשמ"ג-1983, אשר קובעת כי אסור להשיט סירת מנוע בתחום של 300 מ' מהחוף.
-
תאונה המתרחשת עם אופנוע ים לפי תקנות הימאים מחייבות כי אופנוע ים יישלט כל עת ע"י אדם המחזיק ברישיון תקף להשטתו.
-
חשוב לדעת, שבמהלך גרירת אבוב, סקי מים, בננה, וויקבורד וכו' ע"י סירה או אופנוע ים חובה למנות "צופה" שישהה בכלי השייט בנוסף למשיט כלי השיט.